The process of customer discovery over static prediction

Validated learning over opinions and conventions

Agile Marketing Manifesto

 

Contact
Vul uw gegevens in en wij nemen contact op!
Naam:
E-mail:
Tel.nr.
Verstuur



 

   

Scrum voor marketing

  • Uw marketingcampagnes behalen niet de gestelde doelen.
  • Uw marketingteam heeft problemen met de opgestelde tijdsplanning.
  • Uw marketingteam komt met campagnes die niet de gewenste resultaten hebben.
  • De productontwikkel organisatie gaat agile werken, wat betekent dit voor marketing?

Ook marketingafdelingen werken soms in een zogenaamde waterval: plangedreven, milestone gestuurd met een big bang oplevering. In agile organisaties moeten marketing afdelingen mee met de meer waardegedreven ontwikkelaanpak die het mogelijk maakt om al in een heel vroeg stadium klanten te betrekken bij product ontwikkeling. Zo past een multinational haar New Product Introduction proces aan om salesmensen eerder op te kunnen leiden en niet te wachten tot het complete product afgerond is. Maar ook marketingafdelingen zelf kunnen profiteren van een agile manier van werken.